Thursday, January 26, 2012

KEJAYAAN TERUS DICIPTA

Assalamualaikum!

ALHAMDULILLAH 3X
Syukur ke hadrat Ilahi~
hari ni prasaan gembira risau bangga syukur semua ade~ :)
SEBAB APA??
.
.
.
.
.
.
 sekolah kami skali lagi berjaya cipta kejayaan dalam peperiksaan Sijil Menengah Agama(SMA) 2011
 dengan keputusan priksa yg dkluarkn pd hri ni(26Jan2012) mmg cukup mmberi kesan
jadi mcammane dgn 'result'nye?? :)

Alhamdulillah~drpd 125 org plajar yg ambil priksa SMA thun lepas...
110 ORANG - MUMTAZ
15 ORANG   - JAYYID JIDDAN


perubhn yg byk berbanding thun lepas(2010) seramai 52 orang MUMTAZ meningkat kepada 110 orang..


semua hebat2lah~ :) syukur sgt2 ^^ 


GPS skolah meningkat kepada 1.13 dan SMA-MAIWP  mndpt 'ranking' pertama bagi seluruh wilayah KL dan Selangor...


Ana nak ucapkan tahniah dkt 3 orang sahabat2 ana yang berjaya menjadi pelajar cemerlang bagi SMA thun 2011 dgn mndpt 99% keseluruhan..
Siape die??


:D


->> Ahmad Ahnaf
->> Aini Syahirah
->>  Zur'aainaa


TAHNIAH!! dekat 'diorg' :) 
smoga terus cemerlang!!


tapi...igt.....


jangan terlalu  leka n riak dengan kejayaan yg kita dpt ni...
Bersyukur dgn apa yang ALLAH berikan kpd kita..
semuanya atas pertolongan ALLAH SWT.
betul tak?? ^^ peringatan utk diri sendiri dan semua :)


Tak lupe nak ucapkan TERIMA KASIH BYK2!! dekat smue cikgu,ustaz dan ustazah yang byk sgt tolong dan bg sokongn serta mendoakan kami semua..
SYUKRAN JAZIILAN! 
trime kaseh 3x


HARAPAN ANDA?(hee..mcm temu bual je..^^)


Harapan ana?
berharap... SMA-MAIWP terus cemerlang dan maju kehadapan! bukan skadar dlm peperiksaan tp juge berharap dpt mlahirkn plajar2 yang bersahsiah baik dan aktif dr segi fizikal dan mental..


wahh...tinggi hrpn tu.. :D
tak mustahil... dengan USAHA + DOA + TAWAKAL
tiade ape yang mustahil


okaylah! 
ASSALAMUALAIKUM~
peace be upon you :)



Wednesday, January 25, 2012

Them who convert into Islam

ASSALAMUALAIKUM..
peace be upon you :)

shbt2 ape khabar?moga sihat dan dpanjangkan umur oleh Allah SWT
dah lama dh tak update blog ni kan?

tadi...baru lepas tonton video drpd anwar hadi..mesej yg dsampaikan sgt bermakna ^^
>>sentiasalah beri salam kepada org yg kita kenal ataupun tidak..
sebab ape?? dalam hadis Rasulullah sendiri menyarankan kita memberi salam kpd sesiapa
ini bermakna mmberi salam itu adalah sunnah=dberi gnjaran pahala
tambah... kita mendoakn kesejahteraan mereka.. betul tak? :)
moga dapat diamalkan bersama-sama...

jadi...apa topik yang nak ditulis dkt sini sbnrnya?
I just want to talk about the people who convert to ISLAM ...or in other words "memeluk agama Islam" ^^
banyak jugak dgr drpd shbt2..."naseb baek diorg(org bukan islam yg mmluk islam) tgk pd Islam..bukan pd ORANG islam.."
well..in this case..we can see the fact that some of the originally muslims are not in the condition that they should be..maksudnya ape?? kehidupan cara islam yang sebenar dah smakin berkurgn dlm khidupn kita..
okay..i am not intend to talk about our life as a muslim..but people who trully believe and learn the ISLAM deeply..they will surely feel the calmness within themselves..

today.. i want to share some videos of their interesting stories when convert into Islam
It was a miracle...i would say SUBHANALLAH3x   :D



seorang saintis yang begitu takjub dengan kesempurnaan Al-Quran yang begitu lengkap dan tiada keraguan pada isi kandungannya.

seorang bangsa Jerman yang sanggup meninggalkan 'girlfriend'nya selama 6 thun mnjadi 'couple' kerana agama  dan bagaimana dia perlahan-lahan mengenalai dan mempelajari Al-Quran dan keistimewaannya

Seorang wanita berumur 75 tahun diberi hidayah oleh ALLAH untuk memilih Islam sebagai agama yang sebenar sementar umur masih pnjg





mereka semua mmpunyai cerita yang tersendiri...banyak lg video mereka yang memeluk ISLAM kerana tertarik dengan KEINDAHANNYA....keindahan ape? ISLAM...

Saya sendiri insan yang tak sempurna yang juga buat bnyk kesalahan
sama-sama kita cuba selami makna sebenar ISLAM itu walau ssh mana skalipun
:)

ASSALAMUALAIKUM :D

Thursday, September 1, 2011

Aidilfitri

Pada tanggal 30 Ogos 2011 bersamaan 1 Syawal 1432H,
aidilfitri disambut dgn penuh meriah....

ana ucpkn salam aidilfitri kpd smue yg mengenali diri ini^^

NAMUN....
Ape yg anda faham dgn mkne aidilfitri yg sebenar?
 ‘Aid’ / (‘id) = perayaan.

 ‘fitri’/(fitr) =Fitrah.
 Aidilfitri ----> perayaan merayakan fitrah.

Fitrah apakah yang hendak dirayakan ini?

Semua ini kita perlu lihat kpd Ramadhan

Ramadhan adalah kem pengislahan diri, peningkatan peribadi, pembersihan hati. Sekiranya kita benar-benar mengisi Ramadhan dengan baik, maka kita akan keluar daripada menjadi seseorang yang baru. Seseorang yang seakan bayi baru lahir. Suci sesuci fitrahnya yang sebenar. Kita akan kembali kepada fitrah kita yang hakiki, yakni menjadi hamba Allah SWT yang taat.
 
Aidilfitri wujud, untuk meraikan graduan-graduan Ramadhan yang berjaya kembali kepada fitrah. Aidilfitri wujud, untuk meraikan mereka yang bermati-matian mengisi Ramadhan dengan amal ibadah dengan tujuan untuk kembali kepada fitrah ini. Aidilfitri wujud, untuk mereka yang menghidupkan Ramadhan dan mengambil manfaatnya dengan bersungguh-sungguh, untuk dibawa keluar manfaatnya itu pada sebelah bulan yang lain.

sumber:ms.langitilahi.com

^
^
^
inilh mkna sbnr Aidilfitri :)


Jadi...
apakah kita merasakan aidilfitri ini layak untuk kita raikan jika Ramadhan yg sudah berlalu itu dilakukan dengan sambil lewa?


....Introspeksi dan koreksi diri kita....